Kundesenter
dummy10x10.png

Vitnett Kundesenter

 
Få hjelp og informasjon fra oss.

Åpningstider: Man-Fre: 10:00-16:00

Telefon: 72 42 44 44

- Telefon åpen 08:30-16:30 - Vakttelefon åpen 16:30-21:00
- Legg igjen beskjed på svarer frem til kl 21
(kun ved alvorlige feil på internett og TV)
dummy10x10.png
Image

TV

For kontakt med Telenor TV sitt kundesenter ring 915 09000

eller klikk på linken under:

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/tvhjelp/

Min Side opprettes enkelt på Telenor sine nettsider, klikk her for å logge inn

Her fyller du inn telefon nummer og epost adresse

Her finner du brukerveiledninger for alle Telenor sine dekodere.

Dersom du har digital tv-boks fra Telenor kan du selv stille inn teksting av tv-programmer.

T-We Box og HD PVR 5720 fra ADB

Gå inn i menyen ved hjelp av fjernkontrollen.

  • Trykk MENU, velg Innstillinger
  • Velg Brukerinnstillinger
  • Velg Språkinnstillinger
  • Sett Undertekster til «VIS»
  • Velg hørselshemmet «JA»

Sagem HD PVR

Undertekst velges manuelt når du står på NRK. Trykk «Settings» knappen og sett «Hørselshemmet» til «På»
Ønsker du dette som en fast innstilling?

  • Gå inn i MENU
  • Velg SPRÅKINNSTILLINGER
  • Sett «Hørselshemmet» til «PÅ»
Logg inn på Min side og velg kanaler du vil ha i valgfri del av grunnpakken.
Du kan velge opptil 15 kanaler. Kanalene vil bli tilgjengelige etter kort tid på TV'en etter at du har endret kanalene.

https://www.telenor.no/privat/tv/t-we/
  • Sjekk at tv-boksen er koblet opp riktig. Klikk her for å se hvordan du kobler
  • Ta en "strømresett": Skru av strømmen på tv-boksen og skru den på igjen.
  • Når nettverkskabel benyttes må "HFC-nettverket" slåes av: Trykk MENU og velg Innstillinger. Velg Installasjon ogHFC-nettverkskonfigurasjon. Sett så HFC-nettverk AV.
  • Svart skjerm eller snø

    Sliter du med å få bilde eller TV-bildet viser bare «snø», kan du prøve følgende:


    1. Sjekk at programkortet sitter riktig vei og kontroller at alle kablene mellom TV-en og dekoderen er korrekt koblet. De skal sitte godt i. 
    2. Sjekk kablene fra veggen til dekoderen. En kabel er ikke en kabel og det er viktig å bruke de som fulgte med dekoderen.
    3. Kontroller at TV-en er innstilt på riktig kilde. Ofte er det en egen 'Source' knapp på fjernkontrollen.
    4. Fremdeles dårlig bilde? Skru dekoderen av og på ved å trekke ut ledningen og holde den avslått i ti sekunder.
    5. Sjekk om problemet ligger hos innholdsleverandøren ved å skifte kanal.
    6. Du kan resette signalet ved å stille dekoderen på NRK1 og vente på oppdatering av signalet. Dette kan ta opp til en time.

    Sort skjerm på alle kanaler?


    Om du opplever svart skjerm på alle dekoderens kanaler og det ikke hjelper å resette signalet, kan du prøve følgende:


    1. Trykk MENU-knappen på fjernkontrollen.
    2. Se om du får opp dekoderens meny på skjermen. Denne skal komme opp selv om signaler er borte.
    3. Ingen meny? Sjekk om du bruker riktig inngang på TV-en. Ofte er det en egen 'Source/kilde' knapp på fjernkontrollen til TV-en. Trykk på denne.
    4. Riktig inngang men fremdeles ingen meny? Sjekk kabelen mellom veggkontakt og dekoder ikke har noen synlige skader, at den er direkte koblet til dekoderen og ikke går via annet utstyr som for eksempel DVD opptaker og spillkonsoll.
    5. Sett eventuelt tv-kabelen direkte i TV-en og se om du får inn 'analoge' kanaler.

    Hvis du har forsøkt alle punktene over og fortsatt opplever feil kan du sjekke om vi har registrert feil i nettet der du bor - sjekk driftsmeldinger.

    Dårlig TV-bilde

    Dårlig TV-signal- eller bildekvalitet skyldes ofte brudd på TV-kabler i huset, forlengelser av kabler eller påmontert utstyr som splittere, skjøter og hubber. 

     

    Slik gjør du:

    1. Koble dekoder eller IDTV til veggkontakten din.
    2. Sjekk om kabler har synlige skader.
    3. Sjekk også at galvanisk skille er plassert nærmest vegguttaket og ikke ved TV/dekoder-inngangen.
    4. Fjern egenmontert utstyr som splittere, skjøter og hubber.
    5. Sjekk om det er feil i nettet der du bor i driftsmeldingene.

    Dersom dette ikke hjelper, kontakt oss på tlf. 915 09 000 slik at vi kan hjelpe deg. I noen tilfeller kan det være behov for å forsterke signalet i boligen. Kundeservice vil hjelpe deg dersom det er behov for en husforsterker.

    Mange i dag, går for tjenester med TV tjenester de har via app. Et godt alternativ til dekoder i dag er å bruke Apple TV (4.gen) eller Cromecast. Førstnevnte trenger ikke en enhet for å kunne streame tjenester da alt ligger i apper i selve boksen.