Kundesenter
dummy10x10.png

Vitnett Kundesenter

 
Få hjelp og informasjon fra oss.

Åpningstider: Man-Fre: 10:00-16:00

Telefon: 72 42 44 44

- Telefon åpen 08:30-16:30 - Vakttelefon åpen 16:30-21:00
- Legg igjen beskjed på svarer frem til kl 21
(kun ved alvorlige feil på internett og TV)
dummy10x10.png
Image

TV

For kontakt med Canal Digital sitt kundesenter ring 06090

eller klikk på linken under:

https://kabel.canaldigital.no/Kundeservice/

Min Side opprettes enkelt på kabel.canaldigital.no/Ny-Bruker/

Her behøver du ditt kundenr hos Canal Digital. Dersom du ikke har det kan du få det tilsendt på mobilen.

Min Side Canal Digital

Her finner du brukerveiledninger for alle Canal Digital sine dekodere.

https://kabel.canaldigital.no/hjelp/tv/brukerveiledninger/

Dersom du har digital tv-boks fra Canal Digital kan du selv stille inn teksting av tv-programmer.

T-We Box og HD PVR 5720 fra ADB

Gå inn i menyen ved hjelp av fjernkontrollen.

  • Trykk MENU, velg Innstillinger
  • Velg Brukerinnstillinger
  • Velg Språkinnstillinger
  • Sett Undertekster til «VIS»
  • Velg hørselshemmet «JA»

Sagem HD PVR

Undertekst velges manuelt når du står på NRK. Trykk «Settings» knappen og sett «Hørselshemmet» til «På»
Ønsker du dette som en fast innstilling?

  • Gå inn i MENU
  • Velg SPRÅKINNSTILLINGER
  • Sett «Hørselshemmet» til «PÅ»
Logg inn på Min side og velg kanaler du vil ha i valgfri del av grunnpakken.
Du kan velge opptil 15 kanaler. Kanalene vil bli tilgjengelige etter kort tid på TV'en etter at du har endret kanalene.
  • Sjekk at tv-boksen er koblet opp riktig. Klikk her for å se hvordan du kobler
  • Ta en "strømresett": Skru av strømmen på tv-boksen og skru den på igjen.
  • Når nettverkskabel benyttes må "HFC-nettverket" slåes av: Trykk MENU og velg Innstillinger. Velg Installasjon ogHFC-nettverkskonfigurasjon. Sett så HFC-nettverk AV.
  • Lyd- og bildeproblemer oppstår gjerne fordi signalene er for svake, og da gjerne fordi koblingen mellom dekoderen og TV-en enten er skadet eller ikke sitter ordentlig i. 

    1. Sjekk antennekabelen: sjekk at kabelen mellom veggkontakten og dekoderen er uten synlige skader og er satt godt i.
    2. Fjerne egenmontert utstyr som splittere, skjøter og hubber.
    3. Sjekk signalkabelen: altså Scart-,  HDMI- eller Phonokabelen - sitter ordentlig i og er uten synlige skader.
    Når du har sjekket dette uten å finne feil så prøv å skru av strømmen ved å trekke ut ledningen og holde den avslått i ti sekunder før du kobler strømmen på igjen.

    Hvis dette heller ikke skulle hjelpe kan du finne flere tips her.
    1. Sjekk at programkortet sitter riktig vei og kontroller at alle kablene mellom tv-en og dekoderen er korrekt koblet. De skal sitte godt i.
    2. Sjekk kablene fra veggen til dekoderen. Det er viktig å bruke de som fulgte med dekoderen.
    3. Kontroller at TV-en er innstilt på riktig kilde (source). Sjekk brukermanualen til din tv om du er usikker på hvordan. Hvis du fortsatt ikke får bilde så skru dekoderen av og på ved å trekke ut ledningen og holde den avslått i ti sekunder.
    Sjekk om problemet ligger hos innholdsleverandøren ved å skifte kanal. Du kan resette signalet ved å stille dekoderen på NRK1 og vente på oppdatering av signalet. Du kan også oppdatere programkortet på Min side.